maanantai 17. lokakuuta 2011

olet kaunis ja maailma on sun


Liam Finn - Cold Feet




Elämässä on tärkeää:

1. Olla juuri se kuka sinä oikeasti olet.
2. Olla hyvä muille.


Ilmiselvää, vai onko?

Valitin tänään jotain itsestäni (siis jotain sellaista perus "näytän ihan tyhmältä, olen ihan tyhmä") ja ystäväni vastasi siihen: "älä viitsi, sä oot sä just tuollaisena". Niin yksinkertainen lause ja silti mielestäni maailman kaunein. Tuntuu vähän tyhmältä sanoa tämä, mutta elämä on oikeasti aika yksinkertaista. Ei ole aina helppoa olla oma itsensä, mutta siihen pitäisi ehdottomasti pyrkiä. Minä olen ainoa minä koko maailmassa, miksi siis yrittäisin olla joku muu.

Tuo ystäväni vilpitön kommentti kuvaa hyvin myös sitä, mitä mielestäni on olla hyvä toiselle. Itselläni on tapana kehua ihmisiä aika herkästi, siis tarkoitan nyt ihan sellaisia arkisia juttuja kuin "kiva paita" tai "ihanan väriset hiukset". Minun mielestä elämässä ovat tärkeitä juuri tuollaiset pienet asiat joilla voi saada aikaiseksi hyvää mieltä muille. Pidän myös itse hirveästi ihmisistä jotka tahtovat olla hyviä muille, levittää positiivisuutta. Se on kaunista.

Tiedän, olen vähän sekava ja mieleni on täynnä pumpuliajatuksia maailmasta. Tästä syytän Erlend Loen Supernaiivia jonka sain juuri luettua ja joka täräytti jotain päässäni. On nyt vaan jotenkin sellainen olo että ei elämä ole niin vaikeaa (vaikka se tietysti oikeasti onkin välillä aika vaikeaa).

3 kommenttia: